مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به همه فرایندهایی گفته میشود که در سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار میرود.
بسیاری از سیستمهای امروزی به منظور به حداقلرسانی تلاش کاری و سهولت انجام کارها ایجاد شدهاند. یک سیستم CRM هم اگر به درستی استفاده شود منافع زیادی میتواند برای یک شرکت تجاری به همراه داشته باشد. استفاده از یک سیستم خوب CRM میتواند به معنای فروش بیشتر، سود بیشتر و وفاداری روزافزون مشتریان به آن شرکت باشد؛
مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند رابطه با مشتریان فعلی را گسترش دهید و همچنین بتوانید مشتریان جدید جذب کرده و در نهایت از مشتریانتان به خوبی مراقبت کنید.
مزایای استقرار سیستم CRM
صرفه جویی در زمان
سازماندهی
ارتباط برقرار کردن
ایجاد سریع تر سرنخ فروش
برقراری نظم
مدیریت تلاشهایی که در بخش فروش صورت میگیرد
برنامهریزی امور فروش
شناسایی نیازهای مشتریان
مراحل طراحی و پیاده سازی سیستم ارتباط با مشتریان مشتمل بر گام های زیر است:
شناخت استراتژی بازاریابی، فروش و خدمات سازمان
تدوین استراتژی و اهداف سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان
تدوین نیازمندیهای سازمان و کاربران در این حوزه
مهندسی مجدد فرآیندهای مرتبط مانند بازاریابی، فروش و خدمات به مشتری
ویژهسازی و بومیسازی نرمافزار جهت پاسخگویی به نیازهای ویژه سازمان
نصب، راهاندازی، عملیاتی سازی و آموزش سیستم به کاربران