ISO 10004 سنجش رضایت مشتریان:
چارچوبی بین المللی برای مدیریت و برنامه ریزی در جهت رضایتمندی مشتریان است. این استاندارد راهنمایی است در خصوص طرح و برنامه ریزی و اجرای برنامه هایی در جهت رضایت بیشتر مشتریان، این استاندارد باعث می شود که با طبقه بندی نیازهای مشتریان مجموعه گواهی گیرنده در مسیر مشتری مداری حرکت نماید.
ISO ۱۰۰۰۴ برای استفاده مجموعه ها صرف نظر از نوع فعالیت ، وسعت و نوع محصول آنهاست و اغلب قواعد آن جهت بالا رفتن رضایت مشتری از مجموعه می باشد، این استاندارد مفاد قرارداد ، پیمانها و قوانین مدون مجموعه ها را تغییر نمی دهد و صرفا آنها را مسیر شخصی در جهت رضایت مشتریان حرکت می دهد.