ISO 10002 سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان:
این استاندارد راهنمایی برای طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرایند رسیدگی به شکایات مشتری در تمامی سازمان ها اعم از تجاری و غیر تجاری و حتی در تجارت الکترونیک می باشد.
هدف این استاندارد کمک رساندن به سازمانها، مشتریان و کلیه طرف های ذینفع می باشد. سازمان هنگامیکه شکایت را از مشتری دریافت میکند این شکایت می تواند فرصتهایی را برای بهبود در محصولات، خدمات و فرایندها در اختیار سازمان قرار دهد. و در صورتیکه فرایند رسیدگی به شکایات مشتری به درستی انجام شود، اعتبار و شهرت سازمان افزایش میابد.